Muhamad Syukri Dzun Nurin

Saturday, May 7, 2011

Doa Taubat Nasuha

Assalamualaikum.selesai melakukan solat isyak tadi,saya mendengar salah satu video yang boleh membuatkan hati sesiapa saja tersentuh.sebagai hamba di muka bumi Allah ini sungguh banyak sekali kelalaian yang dibuat,oleh itu marilah kita menadah tangan dan meminta ampun kepada NYA.Sesungguhnya keampunan Allah itu lebih besar dari kemurkaan NYA.

Dan saya sempat bertanyakan kepada akhi saya tentang maknanya,

Aku memohon ampun Ya Allah, Maha Penerima Taubat,
Aku memohon ampun Ya Allah daripada segala dosa,
Tambahkan kepadaku ilmu yang berguna,
Berikanlah aku amalan yang dimakbulkan,
Kurniakan kepadaku rezeki yang meluas,
Terimalah taubat kami dgn taubat nasuha…

Memang indah jika saudara semua dengar zikir ini dan mengahayati makna diatas
 "Ketahuilah sesungguhnya manusia itu benar-benar melampaui batas, kerana dia melihat dirinya serba cukup" (Al-Alaq 6-7)

Salam Ukhuwah Ya Akhi,Ana uhibukka Fillah..selamat beramal.jumpa lagi di lain masa.taubat

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ZIKIR HARIAN

Jumaat
يا الله
Rahmat Allah hampir dan jauh dari azab Allah.


Sabtu
لااله الا الله
Dihapuskan dosa anggotanya yang tujuh.

Ahad
يا حى يا قيوم
Dipelihara imannya oleh Allah.

Isnin
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العطيم
Dihapuskan sifat-sifat yang tercela.

Selasa
اللهم صلى على محمد وعلى ال محمد
Dapat syafaat Nabi Muhamad SAW.

Rabu
أستغفر الله العطيم الدى لااله الا هو الحى القيوم واتوب اليه
Dihapuskan 1000 dosa.

Khamis
سبحان الله العطيم وبحمده
Tumbuh tanaman syurga baginya.

MUZIK

KOMEN APA SAJA

Ikut Blog Ini

Cari disini

Loading...

Pengikut

  © Blogger templates The Professional Template by Muhamad Syukri Dzun Nurin 2008

Back to TOP